Monday 16 March 2009

ပန္းပြင့္ေတြ ႏွင့္ ....

ကၽြန္မ မွတ္မိသေလာက္ ကၽြန္မတို ့အိမ္ ပတ္ပတ္လည္မွာ ပန္းပင္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတယ္ . မွတ္မိသေလာက္ေျပာရရင္ စံပယ္ ၊ ဇီဇ၀ါ ၊ ေဆာင္ေတာ္ကူး ၊ ဆိပ္ဖလူး ၊ ကံ့ေကာ္ ၊ သနပ္ခါးပန္း ၊ ပိန္းပန္း အစံုပဲ . အမ်ားစုကေတာ့ ပိန္းပန္းပင္ေတြေပါ့ . လက္ညိဳးထိုး မလြဲဘူး . ေနာက္ ဒုတိယ အမ်ားဆံုးက ရြက္လွပင္ပါ . ရြက္လွပင္ကုိ ရွည္ရွည္တမ်ိဳး ၊ တိုတုိတဖံု ၊ အရြက္ကားကား ၊ အရြက္စုစု ၊ အရြက္နီနီ ၊ စိမ္းစိမ္း ၊ ၀ါ၀ါ အစံုပါပဲ .

ကၽြန္မကေတာ့ စံပယ္ နဲ ့ ဇီဇ၀ါ ပန္းျခံဳနားကို ခဏ ခဏ သြားျဖစ္တယ္. ၾကိဳက္တာကေတာ့ စံပယ္ပါ . ဒါေပမယ့္ ဇီဇ၀ါ ပင္က ေရာကာ ယွက္ကာ ပါေနေတာ့ ေရွာင္လို ့မရဘူးေပါ့ . ျပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ေရွာင္မရ အသည္းတယားယား ရွိရတာက ဇီဇ၀ါ ပင္ရဲ ့ အရြက္ေတြမွာ ကပ္ေနတတ္တဲ့ ေဘာက္ဖတ္ေတြကုိပါ . ပန္းကေလး လွလို ့ခူးလုိက္ရင္ ေဘာက္ဖတ္ၾကီး ပါပါလာျပီး ကၽြန္မမွာ ၾကက္သီးေတြထ ၊ ပန္းကိုပစ္ခ်ျပီး ေဆြ ့ ေဆြ ့ကို ခုန္ေနေတာ့တာပဲ .

ကၽြန္မ ဆိပ္ဖလူး ပန္းပင္ကိုလဲ အရမ္းၾကိဳက္ပါတယ္ . သူ ပြင့္ရမယ့္ ရာသီခ်ိန္ ေရာက္လာျပီဆုိရင္ အိမ္ေရွ ့က ပန္းရနံ ့ဟာ ကၽြန္မတို ့အိမ္ခန္းထဲထိကုိ ေရာက္လာပါတယ္ . လိေမၼာ္ေရာင္ ရိုးတံေပၚမွာ ျဖဴလြလြ ပြင့္ဖတ္ေလးေတြဟာ သိပ္ကုိ ပနံသင့္လွပါတယ္ . သဘာ၀ကေပးထားတဲ့ အလွတရား ၊ တခါတရံ ႏွင္းစက္ကေလး စိုစို နဲ ့ သူ ့ခမ်ာ ခ်မ္းေနရွာမွာေတာင္ စိုးရိမ္မိပါရဲ ့..

ပန္းပြင့္ခ်ိန္ဆို မနက္ေစာေစာထ ေက်ာင္းမသြားခင္ ပန္းေကာက္ရင္း ေဆာင္ေတာ္ကူးပန္းေတြလည္း တပါတည္း ခူးလုိ ့ရေနတတ္ပါတယ္ . ေဆာင္ေတာ္ကူးပန္းရဲ ့ ရနံ ့ကေတာ့ မခံႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေမႊးတာပါပဲ . ကၽြန္မကပဲ အေမႊးနံ ့စူးလြန္းလုိ ့မခံႏုိင္တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ . အဲ့ဒါေပမယ့္ ညပိုင္း ေလသင့္တုိင္း အိမ္ခန္းထဲထိ ေရာက္လာတတ္တဲ့ ေဆာင္ေတာ္ကူး ရနံ ့ကိုေတာ့ကၽြန္မ ခ်စ္ပါတယ္ .

ကံ့ေကာ္ပန္းကိုေတာ့ ပန္းမပြင့္ခင္က ကၽြန္မ မၾကိဳက္ပါဘူး . သူ ့ရဲ ့အလွကုိ ေသခ်ာ မခံစားမိေသးတဲ့ အခ်ိန္ဆုိေတာ့ တကၠသိုလ္ ရဲ ့ အမွတ္တရ ပံုရိပ္တစ္ခုအျဖစ္သာ ထင္မွတ္ခဲ့ပါတယ္ . ဒါေပမယ့္ အိမ္က အပင္မွာ ပန္းပြင့္လို ့ ပန္းပြင့္ကေလးကို အနီးကပ္ ျမင္လုိက္ရခ်ိန္က်မွ ကံ့ေကာ္ပန္းရဲ ့ရနံ ့ နဲ ့ အလွကုိ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္းၾကီး ခံစားတတ္ခဲ့ပါတယ္ .

၀တ္မႈံႏူးႏူးညံ့ညံ့ေလးေတြကို ၀န္းရံထားတဲ့ ျဖဴလြလြ ပြင့္ဖတ္ေလးေတြ ၊ ရင္ထဲ စြဲသြားေလာက္ေအာင္ သင္းသင္းေလး ေမႊးတဲ့ ရနံ ့နဲ ့ ပန္းပြင့္ေလးနဲ ့မလိုက္ေအာင္ အနည္းငယ္ ေတာင့္ေတာင့္ႏုိင္ေသာ ၊ ခပ္ထန္ထန္ အထိအေတြ ့ရွိေသာ ကံ့ေကာ္ရြက္ဟာ ကၽြန္မ အာရံုထဲကုိ အျမဲတမ္း တိုး၀င္လာတတ္ပါတယ္..

ခုအခ်ိန္ေတြးေနရင္းနဲ ့ေတာင္ ကၽြန္မ မွာကံ့ေကာ္ရနံ ့ရသလိုလို ၊ ဆိပ္ဖလူး ပန္းေလးေတြပဲ ကၽြန္မနားေၾကြက်လာသလုိလုိ ၊ ပြင့္လႊာ သံုးထပ္ ရွိတဲ့ စံပယ္ပန္း ေအးေအးေလး ရဲ ့ လန္းဆန္း ေအးျမတဲ့ အထိအေတြ ့ေလးကိုပဲ ခံစားမိသလုိလို နဲ ့ ကၽြန္မ ဟာ ဟိုး.. အေ၀းၾကီးက ပန္းပင္ေတြနားကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့ပါတယ္ .

2 comments:

Anonymous said...

ယုန္ေရ .... ယုန္႔ပန္းျခံေလးထဲေရာက္သြားသလို ခံစားရတယ္ .... အင္း .... အတိတ္ေတြက ျပန္ျပန္စဥ္းစားရင္ လြမ္းစရာေတြခ်ည္းပဲေနာ္ .....

ေတမိေလး said...

ဟုတ္တယ္ မ .. သမီးလဲ အိမ္ကုိ လြမ္းတယ္ ..